Draftit – Behörigheter

Det finns fyra olika typer av behörighet i Records.

Produktadministratör
Produktadministratören har full behörighet och är en behörighet som vi på Draftit Privacy lägger till. När en produktadmin blivit tillagd så skickas det ut e-post till densamme innehållandes en aktiveringslänk. Genom att klicka på den länken så får produtadmin möjlighet att skapa ett lösenord för att ha möjlighet att kunna logga in i produkten. Produktadministratören har möjlighet att tilldela behörigheter och har full insyn i Records. Produktadministratören kan utnyttja all funktionalitet i produkten.

Formuläradministratör
Formuläradministratören erhåller egna inloggningsuppgifter till Records. Möjlighet att skapa inlogg skickas med e-post av systemet när användaren skapas. Observera att Formuläradministratören behöver vara behörig till minst ett formulär för att kunna arbeta i Records. Formuläradministratören kan:

  • Logga in i Records
  • Administrera och ändra de formulär som de har behörighet till.
  • Administrera och ändra de registreringar som kopplas till de formulär de har behörighet till
  • Skriva ut rapporter på behandlingar kopplade till deras formulär

För att ge denna behörighet går du in på kontakten och trycker på behörigheter där möjligheten finns att fylla i vilket eller vilka formulär användaren ska ha tillgång till.

Klicka på texten Användare och du ser vilka behörigheter personen har. Du ser även vilka formulär som kan användas.

Användare
En vanlig Användare är en registrant ute i organisationen som får möjlighet att skapa registreringar på begäran av produktadmin eller formuläradmin för Records. Användaren kan göra följande åtgärder i förhållande till Records:

  • Ta emot meddelanden som mottagare
  • Fylla i de formulär som produktadmin eller formuläradmin begärt registreringar genom

En vanlig Användare kan inte logga in i Records utan har enbart tillgång till det formulär som skickats till Kontakten samt de registreringar som kontakten själv skapat. Tillgången till dessa sker genom länkar som skickas ut via e-post.

Standardanvändare
En Standardanvändare är en registrant ute i organisationen som får möjlighet att skapa registreringar på begäran av produktadmin eller formuläradmin för Records. En standardanvändare skapas när man kräver inlogg vid begäran av en registrering. Tillsammans med länken till begäran så skickas även ett aktiverings e-post ut där standardanvändaren får möjlighet att skapa ett lösenord för att kunna logga in i Records. Som standardanvändare kan man göra följande:

  • Logga in i Records
  • Se de inbjudningslänkar man mottagit och från dem skapa registreingar
  • Redigera sina behandlingar
  • Se en översikt över de behandlingar som man är ansvarig för.
  • Skriva ut rapporter på de behandlingar som man är ansvarig för.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *